Chantal S eerste visles.

zondag 28 september 2008

Dag 1: NOG EVEN WACHTEN: De reis en de eerste Avond in Miami

Het begon natuurlijk allemaal eergister toen Chantal en Lieke hun diploma moesten ophalen!! De nodige woorden vlogen al in het rond: "PAS OP AKELA GAAT DOOR HET LINT"... We hadden afgesproken om rond 5 uur op het vliegveld te staan om in te gaan checken voor de vlucht.

Om 5.20 uur stonden we dan ook daadwerkelijk in de rij, en het duurde en duurde en duurde... toen konden we eindelijk inchecken, moesten we allemaal handmatig ingevoerd worden... en het duurde en het duurde!!! Maar uiteindelijk om 6 uur waren we allemaal ingechecked.. Alleen de boardingpass van Akela voor Londen Miami moest nog geprint worden in Londen. Maar dat zou vast goed komen. Nog even de laatste nicotine naar binnen werken en dan door de paspoort controles. Toen we ingestapt waren kwam de eerste mededeling al:

DAMES EN HEREN WE BLIJVEN NOG EVEN AAN DE GATE STAAN, AANGEZIEN ER VEEL MIST IS OP LONDON HEATROW EN WE ANDERS EEN UUR IN DE LUCHT MOETEN HANGEN, MAAR DE VLUCHT DUURT IPV 1:15 UUR MAAR 40 MINUTEN. Dus weer wachten en wachten en wachten... Tegen het einde van de landing kregen we goed nieuws: WE MOGEN LANDEN, MAAR NIET OP DE AUTOMATISCHE PILOT, NEE WIJ GAAN HET TOESTEL ZELF NAAR BENEDEN BRENGEN.

Nou voor we het wisten stonden we al aan de grond, we moesten nog wel even een extra rondje maken aangezien het zo druk was op London Heatrow. Toen mochten we eindelijk het toestel uit, en dan moeten we naar de transferbalie voor Anneke, oke eerst even de bus in. en met de bus naar Terminal 3, daar door de security, en dan naar de American Airlines balie, we moesten dus allemaal nog even op nieuw inchecken!!!! daarna zo snel mogelijk door naar de gate, want daar moesten we erg snel zijn!

Eindelijk in het vliegtuig. DAMES EN HEREN, HET SPIJT ONS MAAR DOOR DE MIST, MOETEN WIJ WACHTEN OP DE PUSH BACK WAGEN, HET ZAL ONGEVEER EEN HALFUURTJE DUREN. oké weer even wachten en nog even wachten en weer wachten. DING DONG: DAMES EN HEREN HET SPIJT ME MAAR HET GAAT NOG WAT LANGER DUREN. dus weer wachten en wachten en vast drinken halen, na anderhalf uur mochten we eindelijk de lucht in.......

En toen was het vliegen, we hebben ons 9 uur moeten vermaken. Slapen, eten, drinken en films kijken. Jammer genoeg hing er wat bewolking waardoor we weinig zagen.

Toen we in Amerika aan kwamen, gingen alle controles erg snel.

Nadat we ALLE bagage, zelfs de koffer van Lieke die door haar stage weet hoe Heathrow werkt, te hebben opgehaald zijn we eerst een sigaretje gaan roken en hebben we de eerste foto gemaakt!!! Toen met zijn alle de taxi in, die had mr. agent geregeld voor ons!

de rit naar het hotel duurde ongeveer 20 min, bij aankomst even ingechecked. en daarna de eerste drankjes op het terras van het Starlite hotel gedronken en onze ogen uitgekeken, naar zowel de mensen als de vele auto's die op ocean drive langs komen. Daarna zijn we even lekker over het strand gaan wandelen met de de voeten in het water en dat was lekker!!!!!!!!!

Toen zijn we op Collins Avenue gaan eten. Lieke en Jor aan de Spare ribs, Chantal S en Ann aan de Sandwich Chicken, Ron aan de Bacon Cheeseburger en Chantal M aan de greek salad with blue cheese dressing....... het heeft ons erg gesmaakt en de eerste doggy bag is meegenomen.

Om 9 uur waren we allemaal dood, en vielen we als een blok om in slaap, morgen een nieuwe frisse dag vooor de boeg.

Gr. van het Amerika gezelschap

Petra zei

Ha ha ha, al die slapende koppies!
Dat zal je vast in dank afgenomen worden dat je die geplaatst hebt ;-)
Veel plezier daar!

Anoniem zei

Volgens ons staat Lieke NIET tussen de slaperige koppies... of toch wel?
We zijn blij te horen dat jullie veilig en wel in de USA zijn aangekomen! Voor de zoveelste X "Heel veel plezier en een onvergetelijke vakantie voor jullie zessen. Wij hebben vandaag nog een mooie dag gehad maar morgen is het (natuurlijk)weer afgelopen! en hopenlijk op do. a.s. weer beter graag. We blijven jullie volgen!!!! Dick & Han vandaag ook jullie blog-adres gegeven. Dag Liekje XX
Elly & Bob

Hallo Amerikaantjes!!

Fijn dat jullie na al dat lange wachten toch goed zijn aangekomen. Vond het leuk dat Chantal gisteravond even belde en dat alles goed was!! :) We blijven jullie verslagen op de voet volgen en vinden het erg leuk!! vol verwachting klopt ons hart iedere dag weer op een nieuw verhaal ;)
heel plezier daar en genieten!!

Groetjes Jan, Wilma en Kim

Anoniem zei

vol verwachting klopt ons hart.
haha ik moet aan mijn 5 december tekst beginen

groetjes

hoogste tijd piet

Anoniem zei

leuk om te lezen wat akela met haar groep mee maakt.
groetjes uit barendrecht.

Hallo Lieke. wat een leuke blog! Kunnen jullie die groene lijn niet verder schuin naar boven trekken - naar Idaho?