Chantal S eerste visles.

woensdag 10 september 2008

GESLAAGD, 1 DOWN 1 TO GO



JOEPIE!!!!!!!!!!!!!! JORDY IS GESLAAGD!!!!!!!!!!!!

Zware bevalling, maar het is toch nog gelukt. Wil je assistent kok worden en dan zou je bijna zakken op je Engels!!! Jordy vond zelf, dat hij genoeg verstand had van Engels en dus -in overleg is het verhaal- niet meer naar Engels hoefde. Tja had ie toch een toets gemist en dus een 0 gehaald!! Met te weinig compensatie zou hij dus gewoon zakken!!. Gelukkig waren er over en weer fouten gemaakt en na een stevig gesprek met de examencommissie heeft zijn mentor het toch voor elkaar gekregen, dat hij 3 september die toets alsnog mocht maken. Een 2 zou voldoende zijn. Vandaag stond dan eindelijk op de voicemail, dat hij geslaagd was nadat hij de hele vrijdag op het beloofde telefoontje had gewacht.

Ook de brief van de nieuwe school is binnen, dat deze week contact opgenomen wordt mbt het intake gesprek voor de vervolgopleiding tot zelfstandig werkend kok. Dan hoeft hij nog "maar" 1,5/2 jaar naar school en volgens Jordy is hij er dan klaar mee. Nou ik kan je vertellen, ik ook hoor!!! Ze mogen voor mij ook wel een certificaatje maken assistent van de assistent-kok. Toch ben ik wel trots op mijn mannetje. Als je al op de kleuterschool begint met aftellen vind ik het toch cool dat je zo door kunt zetten om toch een papiertje te kunnen halen om straks je eigen brood te kunnen gaan verdienen waar dan ook nog wat beleg op zit.

Anyway vrijdag a.s. is de lang verwachte diploma uitreiking. De vlag hangt uit, nu wachten op de volgende....

Onze vakantie voorbereiding staan op een laag pitje. Ben een beetje ongerust over de auto afhaallocatie op South Beach vanwege een slechte recensie op tripadvisor, maar telefoontje leerde me net dat ze echt open zijn op de door ons gewenst tijd, maar of er dan een auto is.... we zullen zien.

Ook de kaartjes voor de basketball game wordt nog een story want ze zijn in twee orders besteld, ene helft afleveren 1 oktober andere helft 15e, die zullen ons dus denk ik het laatste stukje van onze reis achterna gaan. Maar het zal vast goed gaan komen. We hebben gelukkig adressen genoeg en een nicht die wel van regelen houdt, tja is ook een van Berkel net als ik, die houden daar wel van. Ze noemen me niet voor niets de Akela.

Nou aftellen schiet ook al lekker op. Ben nog druk met werk omdat mijn collega nu in de U.S. of A zit, dan vliegt de tijd voorbij. Ook hebben de honden een topweekend achter de rug. Onze huis/hondenoppas is afgelopen zondag komen proefdraaien en dat hield o.a. in waar laten jullie de hondjes allemaal uit. Dat werd dus een hele middag van bos naar bos voor ze. Heb ze s avonds niet meer gehoord. Ook vervoer naar Schiphol is geregeld dus ik weet niet wat we nu nog moeten doen maar dat zal wel weer laatste moment werk worden ons kennende. Er wordt al heftig gediscussieerd over de kofferinhoud, ik heb begrepen dat het aantal paar schoenen een issue kan worden met de door mij ingestelde hoeveelheid restricties.

Gelukkig zijn ook de orkanen Florida voorbij, hoewel Texas nog wat te wachten staat. Ook is het gelukkig even rustig met nieuwe aanvoer, als dit nog even zo kan blijven wordt iedereen er blij van. Hopelijk is Ike de laatste zware stuiptrekking van dit orkaanseizoen, hoewel dat officieel pas eind november afloopt. Maar de natuur doet al tijden raar en uitzonderingen bevestigen de regel nietwaar.

3 opmerkingen:

Petra zei

Hartelijk gefeliciteerd! Ik zou het wel weten met een a.s. chef als kind, hij zou iedere avond mogen oefenen, ha ha!

ann en ron zei

Elke avond oefenen hihi was hij maar iedere avond thuis. Hij werkt er vier per week en de andere twee moet hij trainen en de andere eet hij bij zijn vriendinnetje dus dat is weer een andere chefkok die dan aan de bak mag thuis. IKKE dus.

Maar toch, ook ik ben heel blij met dit tweede papiertje. pfff wat een gestuiptrek maar nu nog ff anderhalf tot twee jaar doorknallen en dan is ie gewoon KOK zonder cock en dan mag hij echt blijven werken en alles regelen. Wel een lekker idee hoor. Ja en ook ik heb het te druk om af en toe wat op het blog te plaatsen maar ga er van de week misschien vanavond als de dames zijn oefenen in Westbroek tijd voor maken.

roontje

Anoniem zei

Jordy gefeliciteerd


Het ga nu opschieten voor jullie je krijgt wat je verdiend dus een vakantie zonder storm
Die hebben jullie hier al gehad in huize Maas
groetjes uit Barendrecht