Chantal S eerste visles.

zaterdag 4 oktober 2008

Dag 7 Al Bundy dag: shoppen

Vanmorgen werd iedereen best vroeg wakker voor hun doen, zelfs Chantal M. heeft vandaag wat langer geslapen maar was ook vroeg wakker. Toen iedereen wakker werd, hebben we even ontbeten en de kamer ondertussen vast opgeruimd.

Vandaag zouden we richting Homestead/Florida City gaan rijden met een tussenstop bij John Pennekamp Reef Statepark. Dit is een natuurreservaat, waar je kan zwemmen, duiken en snorkelen. Het is het langst beschermde rif van de Keys.

Bij aankomst was al snel duidelijk dat ons afgeraden werd te zwemmen aan de kust, omdat er teveel bacterieen in het water zaten. Toen werd er besloten en rondje in het aquariumpje te doen == voor het eerst in Amerika iets kleins!!! == Daarna zijn we gaan kijken naar de kosten en de mogelijkheden voor of snorkelen of een glazenbodemboot tocht te doen.

Eigenlijk zouden we 3 om 3 gaan, maar omdat de glazenbodemboot tocht niet beschikbaar was voor 3 uur zijn we allemaal met de snorkelboot mee gegaan. Voor we op de boot gingen zijn we even snorkelspullen wezen halen. Toen was het tijd om te boarden!!!

Op de boot, kregen we eerst een hele uitleg over onze reddings/snorkelvesten, het rif was op ongeveer een half uur van het park. Daar aangekomen hadden we ongeveer een uur/ anderhalf uur om te snorkelen. We hadden veel golven en moesten op de heen weg behoorlijk tegen de stroming in zwemmen.

Na een tijdje ging Jordy al iets eerder dan ons terug richting de boot en zei Ron dat we nog een stukje naar links het rif even overgingen, maar hij bedoelde naar rechts, waar geen rif was!!! Na nog een kleine 15 minuten dobberen waren ook wij het zat en zijn we met zijn allen terug gegaan richting de boot.

Toen we terug waren op het vaste land, zijn we verder gegaan richting Florida City. daar hebben we na een tijdje zoeken een leuk hotelletje gevonden waar we nu overnachten. Fairway Inn, dichtbij de outlets, de Wal*Mart en de Starbucks.. en om niet te vergeten dichtbij ons ontbijt van morgen. Cracker Barrel!!

Na de koffers in de kamer te hebben gezet zijn we met zijn allen richting de outlets gegaan. We begonnen met een rondje wandelen omdat we een ATM moesten vinden. Daarna was het tijd voor onze eerste winkel de Nike outlet, waar Chantal S en M en Jordy al met een tasje naar buiten kwamen. Daarna gingen we verder naar de GAP outlet, waar iedereen met een tasje naar buiten kwam en toen nog even door. De meiden naar Claire's (een winkel met accesoires) en Jordy, Ann en Ronn naar Bearl's waar Jordy nog wat shirts had gehaald. De meiden kwamen terug met een fel roze nagellak, die nu bij alle meiden op de tenen zit!!!

Toen was het tijd om wat te gaan eten en gingen we richting Taco Bells. Waar iedereen heerlijk heeft gegeten. De taco's en burritos vlogen over tafel.

Toch moesten we nog een keer naar de Wal*Mart omdat we een luchtbed nodig hadden en lakens. Ron was hier helemaal niet gelukkig mee maar kon zich toch nog even inhouden. Iedereeen kwam bij Al Bundy zeuren om geld wat leidden tot een ruzie over de portemonnee!!!

Toen we terug kwamen in het hotel, hebben we de eerste grote aankopen op bed neergelegd voor de kleding groepsfoto!!!

Daarna gingen de laptop's aan voor het maken en bijwerken van de blogs.

Morgen gaan we verder richting de Everglades en Naples.

Gr. het reisgezelschap live van uit Florida City, Amerika.

Anoniem zei

Nou die dolfijntjes zien er gaaf uit! Het klinkt gezellig en druk en vooral het shoppen, is toch niet te geloven dat Roon dit allemaal overleeft. En dan als bonus mag ie nog een keer voor een luchtbedje, Roon, jouw vakantie kan niet meer stuk, hihi. Heb je wel je marine nummer doorgegeven aan iedereen? Nee, nou er komen nog meer shop uurtjes, niet vergeten hé?