Chantal S eerste visles.

maandag 6 oktober 2008

Dag 9 Speed Up!!

Vanmorgen werden Ron, Ann en Chantal M vroeg wakker met het plan om dolfijnen te gaan kijken op de pier. Dit lukte aardig. De rest bleef allemaal lekker slapen en besloten later na de verhalen om morgen mee te gaan.

Dus de drie vroege vogels gingen op stap richting de pier. Eenmaal aangekomen op de pier was het al heel druk met vissers en er waren ook al wat dolfijnen aan het rond springen. Het werden er steeds meer, ongeveer 25 dolfijnen die aan het rond zwemmen waren.

Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel voor een lekker ontbijtje. Eerst hebben we de langslapers wakker gemaakt om ook hun mee te nemen naar het ontbijtje. Het ontbijt werd hier aan de pool onder de tiki bar geserveerd. Daarna hebben we in een schommelbank het ontbijt opgegeten.

Toen is iedereen gaan omkleden, om eerst richting de pier te gaan.

Om daarna door te gaan richting de Everglades voor onze airboattour. We hadden besloten om onze airboattour te doen bij Jungle Erv's. We moesten nog 20 minuten wachten voor onze boot weg ging en we hadden een mooi uitzicht op een alligator die onder de veranda lag.

Daarna was het tijd voor onze airboattour, hier boven hebben we een leuk filmpje die er opkomt. (staat bovenaan de pagina). Vooral leuk voor diegenen die ons missen in de Proeverij!!!

Onze gids was Bryan, hij heeft ons heel veel uitgelegd. We hadden drie alligators gezien onderweg, Louigi (zijn broer Mario was niet thuis), Killer en Jumper. Killer en Jumper lagen in een plas bij elkaar maar alligators hebben hun eigen territorium, gelukkig zagen deze 2 elkaar niet dus kwam er geen gevecht. Wel heeft Bryan, ons even het bekje laten zien van een alligator!!! Jumper, was heel dichtbij de boot, dat was toch wel even heel spannend.

Na de alligator tocht zijn we richting Marco Island gereden, Chantal M had namelijk een adres gekregen van mensen die daar wonen. Jammer genoeg waren ze niet thuis, maar we mochten wel gratis limes mee nemen uit een hun boom.

Toen zijn we verder terug gereden richting Naples en hebben we nog even boodschappen gedaan bij JAAAAAAAAAAAAAAA ... de WAL*MART!!! Ron kon zijn plezier niet op zijn 4e keer bij de WAL*MART voor ons pas de 3e keer! Hier gingen we even eten halen voor vanavond, lekker een dun biefstuk achtig iets, brocolli (voor de vitaminen) en aardappels om te bakken.

Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel, we gingen even met zijn alle zwemmen en de hottub in!! Daarna zijn de mannen richting de pier gegaan om te vissen en de 3 meiden gingen richting de Shopping Malls, die om 6 uur dichtgingen en het was al kwart over 6. Ann had zich even terug getrokken en schrok van de politie auto naast haar kamer! Net toen de meiden terug kwamen en de weg overstaken. HAHA. Bleek later dat ze slechts iemand hadden aangehouden en de meiden veilig terugkeerden.

Daarna zijn de KOK en Ann het eten gaan opzetten en hebben we een heerlijke maaltijd genuttigd. We zijn nu in de huiskamer film aan het kijken en de blogs aan het bijwerken.

groetjes van uit het motregende maar soms ook zonnig en vooral heel warm Amerika

Anoniem zei

Beetje eng van die alligators!!
Jammer van de afgesloten weg, die jullie hadden willen "fietsen" geloof ik?? Zo te zien vermaken jullie je best! Wat hebben jullie al vééél gezien in zo'n korte tijd. Wel een beetje oppassen met de calorieen, jullie schrijven het zelf al eerder, alles in de USA is "groot en veel".
Nog veel plezier uit een regenachtig Nederland (vooral gisteren was het NOODWEER) en dan NIET warm zoals bij jullie.
Groetjes aan allemaal en aan Lieke in 't bijzonder,
Elly & Bob
We blijven uitkijken naar het vervolg van de reis(vooral foto's)