Chantal S eerste visles.

maandag 6 oktober 2008

dag 8 Crocs!!!

Vanmorgen werd iedereen bijtijds wakker, we moesten namelijk op tijd op stap. Ons plan was om vandaag via de Everglades te stoppen in Naples, aan de Gulf of Mexico.

Toen iedereen aangekleed was en alle koffers dicht waren en in de auto stonden, zijn we met zijn alle richting Cracker Barrel gereden. Daar gingen we lekker ontbijten, we hadden allemaal een "MAMA'S FRENCH TOAST" genomen. 2x Blackberry, 2x Apple, 2x Cherry. Met 1x sausages en 5x bacon! Het was heel veel maar wel super lekker.

Daarna zijn we de auto in gestapt, en zijn we naar Divers Direct gereden, hier wilde Chantal M. haar vinnen en duikbril halen! En gelukkig hadden we weer couponnetjes gevonden die ook bij Divers Direct gelden. Dat maakt het shoppen en kopen hier zo onwijs leuk.

Toen was het tijd voor ons om op pad te gaan richting de Everglades.

Na een stukje rijden tussen alle Palmbomen die overal verkocht werden, kwamen we bij het begin van de Tamiami trail aan, die dwars door de Everglades gaat, richting Naples. Daar stopte we even bij een plek waar we een eventuele airboattour konden doen.

Dit hebben we hier niet gedaan omdat we op weg waren richting Shark Valley, waar we een tram en fiets tour wilden doen.

Na een paar minuten door rijden kwamen we al bij Shark Valley aan die helaas, onderwater stond door de vele regen val van de laatste tijd. Toch wilden we even gaan kijken of we dan in het park een tramtour konden gaan doen. We hadden namelijk al besloten dat de fietstocht niet meer door zou gaan. Helaas, de tramtour is voor nog 3 dagen gesloten wegens de vele regenval. Met een beetje redelijk weer hadden we dan de Loop Road kunnen doen, maar ook dit hebben we nu maar niet gedaan. Het bleek, dat ook deze weg afgesloten was vanwege de hevige regenval.

We waren bang voor te veel regen onderweg, aangezien de lucht ook al donker aan het worden was. Dus zijn we via de autoweg verder gereden. We waren nog even gestopt op een campsite, maar daar durfden wij echt niet te logeren. Aangezien de alligators daar ook konden komen.

Tijdens het rijden kwamen we een paar alligators tegen. 1 op de snelweg & 1 in het water met een paar kleintjes in het riet

en een mooie in het water, waar we helaas geen foto van konden maken omdat hij erg snel weer onder water dook. Ondertussen waren we al weer een heel stuk verder. We zijn toen nog even gestopt bij te Subway, om een broodje te eten. En daar leek ons ook wel een leuke airboat tour te zitten, helaas door de vele regen hadden wij besloten verder te rijden naar Naples en dan morgen weer terug te gaan richting de Everglades om de tour te doen bij Jungle Erv's.

Onderweg kwamen we ook nog het kleinste postkantoor tegen van de USA.

We zijn nog een klein stukje van het looproad ingeweest aan het einde van de rit, maar hier mochten we niet verder vanwege de vele regen die gevallen was, dat werd ons op deze manier aangeduid.

We zijn gelijk naar het hotel gereden, we hebben een hele luxe family suite in het Best Western Hotel. Iedereen was een beetje overdonderd van de kamer. Daarna zijn we nog even de auto ingegaan om richting het strand te rijden, daarna naar de pier en eindigd bij de Publix voor boodschappen. we hadden besloten in Naples zelf te gaan koken aangezien we een klein keukentje hebben en iedereen wel weer toe is aan wat vitamientjes.

Door de regen was het overal wel koud en frisjes, maar wel heel mooi. Dat zal met de zon nog mooier worden. Helaas zullen we die vanavond niet meer zien. Bij aankomst in het hotel, zijn we lekkere soepjes gaan maken. Na de soepjes was het tijd voor de Hottub. Dit is echt super geweldig en heerlijk. We beginnen al een klein beetje op Amerikaantjes te lijken.

Jordy, Lieke en Chantal S. zijn hierna nog lekker in de kamer gezellig op het sofabed een film gaan kijken en de anderen zijn allemaal als een blok in slaap gevallen.

gr. het reisgezelschap.

Anoniem zei

Zo herkenbaar dit (postkantoor)
Karin en ik zijn daar ook geweest
bij ons was het postkantoor open en hebben wij postzegels gekocht